Hellooo everyone, week nunmber 7 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu Hellooo everyone, week nunmber 7 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu

Hellooo everyone, week nunmber 7

Door: Rensschoonus

Blijf op de hoogte en volg Rens

22 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Wat een leuke berichtjes zijn er weer geplaatst bij mijn vorige Reisverslag!.Erg leuk allemaal. Dit verslag gaat over mijn 7de week. Na deze week moet ik nog drie weken stage lopen.... oftewel nog maar een kleine maand om nog te genieten van het land hier en om natuurlijk mijn stage netjes af te ronden!:)


Wednesday, Thursday Starting and workdays


Woensdag was een opstartdag. Na een geweldig weekend (mini vakantie) gehad te hebben kan dat ook niet anders...;):). Nadat ik uit t vliegtuig was gestapt voelde ik me eigenlijk wel een beetje thuis:D heerlijk gevoel. Savond ben ik Rajevaa en Phani nog op gaan zoeken om even bij te buurten. De donderdag was een echte werkdag:).


Friday, Goodbye Party Rajevaaa,


In de flat waar ik woon is het komen en gaan van mensen. Helaas was het dit keer de beurt aan Rajevaa om te vertrekken, wat ik erg jammer vond, omdat we goed met elkaar overweg kunnen. Niet getreurd er komen vast ook weer andere leuke mensen te wonen. :)

Om goed afscheid te nemen van Rajevaa had ik een goodbye party georganiseerd. Na bier ingekocht te hebben waren we klaar voor de party. Thuis hadden we wat ingedronken, om vervolgens Phani op te halen voor de party:) . Hij lag al bijna te slapen, maar mijn positieve opkikker gesprek heeft geholpen, want hij besloot om ons te vergezellen. Dit keer probeerde we dezelfde kroeg als de vorige keer, waarvan ik de naam nog steeds niet weet;) Het was wederom een gezellige avond, met een wat ouder publiek. :)

Saturday, Moving Day Rajevaa,
Vandaag was t zover, Rajevaa ging met een kater naar zijn nieuwe woning;) ( De kater hadden we al ingepakt ;)). Ik had hem even geholpen om wat spullen te tillen, want ik zag dat hij dat nooit in zijn eentje voor elkaar zou krijgen. De buurt waar hij woont is erg mooi, het huis van de buitenkant ook, maar binnen.... beetje rommelachtig. Een gasmasker is geen overbodige luxe..;). Alhoewel, zijn nieuwe flatmates leken me best aardig (Ook uit India), dus ik zal er nog wel een keer over de vloer komen. Na het avontuur was het tijd om eindelijk een sportschoenen te kopen, het idee waarmee ik al een aantal weken loop.

De avond heb ik ze gelijk al uitgetest, ze lopen fijn, maar er is nog veel werk aan de winkel!:) Na weer gezellig geskypt te hebben met de Pa en ma en aukje en Jelle (Helaas was Vonne weer druk bezig) en na de film The Three Musketiers (Aanrader) Was ik weer klaar voor een volgende werkweek!. Op naar de zondag!! De tweede weekenddag!


Sunday, Royal Botanic Garden Edinburgh.


Na lekker uitgeslapen te hebben ben ik samen met mijn collega Desiree naar de Royal Botanic Garden afgereist. Deze tuin ligt in het midden van Edinburg Centrum en het is werkelijk een groene Oase van rust! Zeker de moeite, als je een keer in Edinburgh bent om er naartoe te gaan (Toegang is gratis) Na dit avontuur heb ik mijn hardloopschoenen weer geprobeerd, wat een slecht idee was, want de spierpijn voel ik nu nog. Dit keer was het tijd om gezellig met Elke en Jos te Skypen!:) Altijd leuk. Dat was de zondag weer, maandag here we come!.


Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday


Deze dagen waren net zoals gewoonlijk werkdagen.Het is hier even wennen zonder Rajevaa, want nu is het nog stiller ;) alhoewel er 2 nieuwe mensen zijn gekomen. Een vrijgezellen man van 38 uit Hongarije:) die erg gezellig is. Op de kamer van Rajevaa is ook iemand gekomen een man uit Engeland geloof ik. Zijn kamer staat vol met muziek:D tamboerijnen en gitaren dus dat word denk ik nog eens een gezamenlijke flat muziek avond;):D. Hopelijk kan Simon zingen haha;)

De woensdag heb ik mijn tijdlijn helemaal afgerond :) en ik ben tevreden met het resultaat :). Donderdag kwam het hoofd van de afdeling zeggen dat het er goed uit zag,, wat me wel goed deed, want dan weet hij wat ik al die weken heb gedaan:) Hij vroeg gelijk of ik het leuk vond om te maken…. Waarop ik maar voorzichtig antwoorden,,, dat t veel tijd kosten maar het wel ging….. je kunt moeilijk zeggen dat het soms erg vervelend was maar toch;) Ik heb er zeker veel van geleerd:D Tv programma;s volgen gaat nu prima in het Engels :).


Donderdagavond was het boodschappendag:D Gelukkig reed Simon met zijn auto, wat toch wen een keer makkelijk was.


Friday, Bowling, Bowling, and beer!


Na een lang-voelende durende vrijdag was het weer zover weekend:D. Dit weekend zou eigenlijk een jongen van mijn klas op bezoek komen, maar het plan werd helaas gewijzigd op het eind, waardoor ik even wat anders moest verzinnen dit weekend…..;)


Vrijdag ben ik samen met Rajeeva en Phani en Summit gaan bowlen. Ze heb hier wel echt van die grote game hallen:) Wat erg gaaf is. Met bowling, poelen, gokspelletjes enz. noem t maar op. We besloten om 3 partijen te spelen, aangezien de derde party maar 1 pond duurder was dan de 2de;)Een slimme strategie om je gasten langer te houden;) Het was erg leuk en van de 3 partijen had ik er 2 gewonnen dus ik had geluk:D Na het bowlen was het plan om nog op stap te gaan, maar dat ging niet door, omdat we toch wel moe waren van de hele week;)


Saturday, Sport day!

Deze dag heb ik flink wat gesport:) Normaal gaan we met de auto naar de sportschool, maar ik besloot om het stuk te lopen., zodat ik alvast warm voor de sportschool was:). Na 1.5 uur gesport te hebben in de sportschool was het tijd om te relaxen en om lekker film te kijken. Dat was de zaterdag op naar de zondag:D


Zondag, Top gear, and buscard and museum:)


Deze zondag was werkelijk een heerlijke zonnige zondag:D. Ik moest naar het centrum om mijn buskaart op te waarderen:) T was een goede keus, want het was echt (en is) een heerlijke dag:D Na het opwaarderen van mijn buskaart ben ik wat rondgelopen in de mooie parken hier in t centrum. Alles begint nu te bloeien :) Daarnaast heb ik een van de vele gratis musea hier bekeken. The art gallery. Met ook schilderijen uit Nederland, die ik persoonlijk een van de mooiere vond:). Ook was er een band:).

Pa ik denk dat jij het erg mooi had gevonden. Het waren wat ruigere oudere mannen die aan slagwerk deden. Het klonk erg goed! En om af te sluiten heb ik voor de mannen uit India in hun flat nog een klein optreden met mijn gitaar gegeven:D erg leuk om te doen.

Dat was het weer voor deze week. Nog 3 Weken left!:) Volgende week komt een vriend van mij op bezoek en ik ben heel wat van plan!. Jullie zien het verhaal weer verschijnen:)

Ik ga nog even van de zon genieten:)

XXX- Vanuit Scotland
Rens

  • 23 April 2012 - 07:58

    Pa:

    Gelukkig dat je je weer direct thuisvoelde in Edinburgh na je feestweekend hier.
    Veel plezier het komende weekend met Dennis, dat zal wel lukken, want met mij is het ook gelukt.
    Gisteren hebben we een gezellige reunie gevierd van heel de familie van Keulen. Jammer dat je er niet bij kon zijn. Hou je taai de laatste weken en tot horens.

  • 23 April 2012 - 11:39

    Bart:

    My dear Rens,

    Wat ben jij toch een heerlijke gozer.

    Oog voor schoonheid, natuur, gevoel voor muziek en saamhorigheid. Daarnaast ook nog sporten en, uiteraard, ruimte voor een biertje want dat hoort erbij. Bovendien maak je mooie foto's, ik geniet altijd van je reisverslagen, heb het gevoel dat ik Edinburgh al ken terwijl ik er nooit ben geweest. Het genoegen en de ervaringen daar zijn je gegund. De Fransen zeggen: 'Tu le mérites' en dat betekent: Je verdient het.

    Ik wens je nog 3 prachtige weken, maak er wat van.
    De familie Schoonus komt samen op 30 juni voor het afscheid van Els en Jos uit hun praktijk en op 30 september voor de 80e verjaardag van Trees. Uiteraard op Het Boerderijtje bij Birgitte en Harm. Hopelijk zie ik je daar om persoonlijk je ervaringen te vernemen.

    Take care Rens, all the breast,
    Bart

  • 23 April 2012 - 14:56

    Fridie:

    Ha Rens,

    Fijn dat je tijdlijn af is en dat er een positieve reactie op is.
    De natuur is inderdaad mooi daar in Edinburgh. Hopenlijk heb je met Dennis ook mooi weer om van alles te ondernemen. Wij zijn met 6 dames naar Brussel dit weekend dus wij hopen ook op mooi weer. Eens kijken of we manneke pis kunnen vinden want die schijnt erg klein te zijn.
    Fijne week nog en tot snel weer horens. xxx

  • 23 April 2012 - 16:09

    Marianne:

    Ha die Rensje,

    Alles wat ik wilde zeggen is al gezegd in de reacties. We hebben een leuke reünie gehad en de planning is om over 5 jaar weer iets te organiseren. We hadden ook een leuk team en alles liep op rolletjes. Nog een leuke week en tot mails. Fotograferen gaat je ook goed af de foto's zijn prachtig.Ik ga met jullie ma, tante Rianne en de 3 meiden een kijkje nemen in Brussel en de weersverwachting is goed, dus dat wordt genieten.

    Toi toi toi tante Marianne

  • 23 April 2012 - 17:47

    Vonne:

    Haa broertje,

    Je hebt weer een gezellige week gehad lees ik! Mooi verhaal weer.

    Dikke kus van mij.

    kuskuskuskuskus

  • 24 April 2012 - 17:41

    Ad En Lies:

    ha die rens jij hebt een druk weekend gehad maar wij zijn ook druk geweest het weekend wij hebben 2 dagen met de truck tour mee geholpen met van alles en nog wat te doen truck tour is die tocht met vrachtwagens waar dan gehandicapten inmee mogen rijden en de rustpauze was dit jaar bij verstijnen vrachtwagens in tilburg daar is dan ook muziek en zangers komen zingen en dat vinden die kinderen leuk. maar wel veel werk. groetjes van ons.

  • 26 April 2012 - 11:54

    Tante Trees:

    Hallo Rens,

    Leuk je verslag weer gelezen te hebben met prachtige foto's. Ik geniet er iedere keer van.
    Ik zal het missen wanneer je weer voorgoed terugbent en wie weet waar je nog ooit terecht komt!!!!

    Gefeliciteerd met het goede nieuws van Vonne die de komende tijd een leuke baan heeft waar ze hard aan gewerkt heeft.

    Nog een paar weken veel sterkte en geniet van alles zolang het nog kan.

    Liefs . Tante trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rens

Hallo Allemaal, Over een week ongeveer zit ik hopelijk in Edinburgh in Schotland voor mijn Buitenlandse stage! :) Verschillende mensen vroegen of ik een site wilde bijhouden met foto's en verhalen enz enz... Dus hier is hij dan! over een paar weken meer, Nu eerst op naar Carnaval!! XXXX Rens

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 17236

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 14 Mei 2012

Rens en de stage in Schotland!

Landen bezocht: