Hi, Hi there week number 9, Inverewe Garden - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu Hi, Hi there week number 9, Inverewe Garden - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu

Hi, Hi there week number 9, Inverewe Garden

Door: Rensschoonus

Blijf op de hoogte en volg Rens

08 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Op het moment is het vroeg in de morgen als ik dit verslag schrijf. Vandaag is het dinsdag,,,, oftwel met deze dag erbij nog 4 werkdagen en dan zit mijn tijd bij de National Trust for Scotland erop, tot mijn spijt, want ik heb het hier erg naar mijn zin. Toch heb ik even tijd om dit verslag te typen. We moeten het wel bijhouden voor al de lieve lezers en al deze informatie kan nog van pas komen voor mijn school :).

Deze week was een geweldig goede week. Ik heb echt Schotland gezien en ik raad iedereen aan om deze plek te bezoeken, Inverewe Garden in the North of Scotland. Ik had welswaar prachtig weer, wat het allemaal mooier maakt natuurlijk, daarom raad ik iedereen aan, die een keer naar Scotland gaat, ga rond april, mei, juni want dan heb je het meeste kans op goed weer...;) ofja iedereen zegt dat hier en ik moet zeggen ik begin het nog te geloven ook nog:)


Monday, Say Bye to Dennis,

In mijn vorige reisverslag had ik al kort iets over deze dag gezegd:) Dennis ging deze dag helaas weer naar huis. Het was erg gezellig de korte mini vakantie :)


Tuesday, Trip to Inverewe Garden
(North of Scotland)


Deze dag begon vol met spanning, want ik zou vandaag naar het Noorden van Schotland afreizen met het hoofd van de volunteer department. Het zou er nog om hangen of we gingen, want helaas voelde ze zich niet zo lekker. Maar als ik me als back-up driver zou opgeven gingen we het proberen. Oftwel we gingen!:)

Na een prachtige auto gehuurd te hebben, een Vauxhall Insignia, gingen we op pad voor een reis van om de na bij 5 tot 6 uur. Het eerste deel van de rit was niet heel erg spectaculair. Toch was het natuurlijk al prachtig om een keer voor mij ‘ Onbekend’ land te bezoeken. Het leek net een computerspelletje waar je onbekende plekken bezoekt ;). Maar wat ben ik hier van de Schapen (sheep) gaan houden, want ze hebben net als in Nederland van die lieve lammetjes, alleen in Nederland zie je (Denk ik) haast een soort. Ik heb hier zelfs zwarte lammetjes gezien, witte lammetjes met een zwarte kop, helemaal witte lammetjes en nog wat andere combinaties, oftewel t was prachtig!:).

Na 3-4 uur Rijden besloten we om aan te leggen in Inverness een grootte stad in Schotland. Aangezien er in Schotland maar 5-6 miljoen mensen wonen, is Inverness een groote stad en ook zeker de moeite waard om er een keer te zijn geweest. Ik raad alleen de plaatselijke chinees af (waar je voor 10 pond je eigen vol kan proppen) Ik heb heel het weekend last van het (smerige) eten gehad, er zat geen smaak aan, zoals het hoofd van de volunteerd department (Violet) al zei, Rubbish!.

De twee uur rijden die daaropvolgde was welswaar een sprookje om te zien. De zon in ging wat onder, waardoor je echt plekken kreeg met water, bergen en groen, prachtig. Het landschap veranderd onderweg van groen, naar bruin, naar blauw en groen. Ik wist niet dat er zulke mooie plekken hier in Schotland bestonden.

Aangekomen bij het Bed en Breakfast werden we verwelkomt door een te enthousiaste vrouw, die echt Schots praatte met behoorlijk wat Decibel, maar wat een lieve aardige mevrouw was het. De kamer waarin in sliep (zie de foto) was welswaar prachtig, ik durfde bijna niet in het bed gaan te liggen, zo mooi.

In Inverewe garden waren ook andere volunteers die we even hebben opgezocht om daarna lekker naar het te mooie bed te gaan.


Wednesday, Beautifull dreamplaces


Ik had het geluk om de mooiste tuin van de NTS te bekijken ( Na het zeggen van een collega van mijn department) en ik moet zeggen mijn collega had gelijk. Het was erg goed onderhouden met prachtige View-Points en paden. Ik kan het allemaal wel gaan beschrijven maar de foto;s zeggen meer dan genoeg. Inverewe Garden een echte aanrader!.

Ik heb twee uur in de tuin gelopen / Gerend, om alles te kunnen bezichtigen, want ik wilde niks van al dat moois missen. Ik werd maar liefst tot drie keer toe gevraag om (wat oudere stelletjes) op de foto te zetten, wat ik met liefde heb gedaan:), de mensen zijn erg hier echt erg vriendelijk.

Na Violet wat geholpen te hebben met haar werkzaamheden, zijn we teruggereden om eventjes op een plek, die we op de heenweg hadden gezien, pauze te nemen. Ik kon mijn ogen niet geloven, er was zelfs een strand!:) Ik zou zeggen zie de foto’s, wat hadden we geluk met het weer. Het strand was heerlijk, zelfs zo warm dat ik mijn t-shirt uit kon doen:) heerlijk, op en top genieten van het weer.
De terugreis verliep goed. In Inverness hadden we weer een pauze genomen, dit keer niet bij de chinees, maar bij een liefelijk restaurantje. Ik moet zeggen het smaakte goed:) Na deze dag was ik om 11 uur thuis, moe maar voldaan. Ik heb het met geen goud willen missen. Ik heb zelfs nog een klein stukje mogen rijden in de luxe auto. Wel een raar idee aan de andere kant, maar welswaar de moeite waard om het eens te proberen.


Thursday and Friday, Workdays,


Aan al het moois komt een eind, ook aan de prachtige trip. Deze dagen moest er gewoon weer gewerkt worden, aan mijn productverslag voor mijn stage en voor mijn school :).


Saturday, Rest day,


Na deze drukke en mooie week besloot ik om het even lekker rustig aan te doen op deze zaterdag. Na wat geskypt te hebben met de familie en na wat werk gedaan te hebben voor mijn verslag, was de film The immortals geen overbodige luxe om te kijken :). Savonds had ik teveel energie, waardoor ik nog even naar de club ben gegaan met Rajevaa en Phani om daar nog eens de dansmoves uit India te proberen. Helaas deze schenen toch niet zo goed te werken...;)


Sunday, bussy day,


Aangezien het zaterdag een rustige dag was, besloot ik om deze zondag het weer eens lekke rdruk aan te pakken:) In de ochtend heb ik heerlijk uitgeslapen, wat ga ik dat bed missen!. In de middag ben ik samen met Simon naar Tesco geweest, om daar mijn laaste boodschappen te doen. Al het eten was helemaal op, zelfs geen ei lag er meer in de koelkast!. Na de boodschappen (de wekelijkse 30 pond) ben ik samen weer met Simon naar de sportschool gegaan om daar het bier van het weekend eraf te trainen. Heerlijk!.

Op het moment is het Dinsdag alweer , het laatse verslag verwacht ik volgende week ergens als ik weer thuis in Nederland ben. De laatse week is ingegaan. Ik vind het spannend en jammer om dit land te verlaten, maar wat heb ik tot nu toe al veel geleerd, van het land en ook veel van mezelf, wat ik niet had willen missen.
Scotland a place to visit, with beautiful places and people!,


Iedereen nog een fijne week :), ik ga weer veder met het Engels typen,

XXX

Rens






  • 08 Mei 2012 - 09:58

    Bart:

    Rens my dear,

    Wat ben ik blij dat je zo geniet. Hartstikke goed.

    In Nederland is het grijs, grauw en regenachtig dus geniet maar heerlijk van de zon in Schotland en de mooie indrukken. Die ga je nooit meer vergeten.

    Sla op wat je kan leren, onthoud de schoonheid van de landscaping en neem die mee terug naar Nederland.

    Kom graag een keer naar Amsterdam om je verhalen zelf te vertellen, ik vind ze mooi en je bent uiteraard van harte welkom. Ook samen met je zussen, ga ik lekker voor jullie koken.

    All the breast,
    Bart


  • 08 Mei 2012 - 15:50

    Tante Marianne:

    Alweer je laatste verslag, wat gaat de tijd snel. Prachtige foto's, je waant je echt in Spanje als je deze ziet.. Geniet nog van deze laatste dagen en ik ga je reisverslagen en foto's zeker missen. Zie je weer in Udenhout.

    Groetjes tante Marianne

  • 09 Mei 2012 - 05:40

    Tante José:

    Hoi Rens
    Dank je wel voor het gezellige verslag.
    Wat heb je weer genoten van al het moois. je zult het zeker missen als je weer in Nederland bent. Nog een paar dagen en het is zo ver, dan kun je hiet genieten van ons mooie druilerig weer.
    Heb nog veel plezier met je vrienden daar. ik zie je snel weer in Udenhout.
    Groetjes tante José

  • 09 Mei 2012 - 07:32

    Pa:

    Wat een prachtig land is schotland, zou met de motor ook mooi zijn om doorheen te trekken. Het zit er weer bijna op voor jou, maar deze stage zul je niet gauw vergeten, de vrijheid die je gehad hebt en de ervaringen die je opgedaan hebt. Thuis moet je weer in het gareel (geintje). Nog een fijne week, en tot maandag. Vergeet moederdag niet.

  • 09 Mei 2012 - 11:34

    Ruud Smarius:

    Rens het blijft toch waanzinnig he dat buitenland. Ik denk dat je wel blij bent dat je deze stap hebt gemaakt als ik dat zo allemaal lees. Geniet nog van de laatste week en succes met het afronden van je verslag. Als je terug bent spreken we een keer af om verhalen te delen. Succes nog en alvast een goede reis! tot snel. Groeten Ruud

  • 09 Mei 2012 - 18:42

    Tante Trees:


    Hallo Rens

    Ik kan je alleen bedanken voor je prachtige verslagen en foto's waarmee je mij enorm veel plezier mee hebt gedaan.

    Na al je studie en spanning heb je mij en veel dierbaren laten genieten van jouw belevenis in het mooie land. Ik hoop dat alles nog een poos in de pc blijft zitten zodat ik het nog vaker kan lezen en bekijken.

    Lieve Rens tot in Udenhout en ik wens je een goede reis terug.
    Liefs . Tante Trees

  • 10 Mei 2012 - 16:20

    Aukje:

    Hee lief broertje,

    Wat een leuk verslag en prachtige foto's weer! Ik vind het echt heel fijn voor je dat je het daar zo naar je zin hebt gehad en dat je zoveel hebt geleerd, ook over jezelf. Maar ik zal ook ontzettend blij zijn als je weer thuis bent!

    Geniet nog van je laatste werkdag morgen en van je laatste weekend daar!

    Tot maandag! Xxx

  • 11 Mei 2012 - 08:58

    Fridie:

    Hey boy,
    Ja ook ik kan wat engels. Ik weet niets nieuws toe te voegen aan bovenstaande reacties. Ik ben blij dat het allemaal zo goed verlopen is. Ik heb je van de week net gemist op skype, kreeg van Aukje wel meteen reaktie toen je je sublieme beoordeling smste! Je mag met recht trots zijn. Nog een fijn weekend en tot maandag.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rens

Hallo Allemaal, Over een week ongeveer zit ik hopelijk in Edinburgh in Schotland voor mijn Buitenlandse stage! :) Verschillende mensen vroegen of ik een site wilde bijhouden met foto's en verhalen enz enz... Dus hier is hij dan! over een paar weken meer, Nu eerst op naar Carnaval!! XXXX Rens

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 17244

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 14 Mei 2012

Rens en de stage in Schotland!

Landen bezocht: