HI Hi there,,, week number 8 Visit from Denns.. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu HI Hi there,,, week number 8 Visit from Denns.. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu

HI Hi there,,, week number 8 Visit from Denns..

Door: Rensschoonus

Blijf op de hoogte en volg Rens

30 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hallo allemaal!! even een update vanuit Scotland!:)


Monday, Tuesday, Wednesday,,,

Preparing for presentation
Just normal workdays.


Thursday, Presentation day!


Deze dag was het zover, ik mocht mijn presentatie geven over mijn tijdlijn. Natuurlijk in het Engels. De presentatie ging erg goed, en het was een goede ervaring om voor 5 personen (Het hele gardens en design landscape team een presentatie in het Engels te geven). Ze vonden dat het erg goed ging. Ook hadden ze mij alvast bedankt voor mijn stageperiode. Ze waren en zijn erg blij met mij ook met de behaalde resultaten. Dat was leuk om te horen!:) Ik heb zelfs nog wat cadeautjes gehad… wat een verwennerij!:)

Ik kon niet snel mogelijk genoeg naar huis gaan, want Dennis zat al op mijn kamer te wachten op mij!:) Ik kon niet wachten!!. Na flink wat boodschappen te hebben gedaan zijn we op het gemakje film gaan kijken om de vrijdag zonder een kater te beginnen, want we hadden vrijdag een flink programma.


Friday, Arthurs seat, Queens Elizabeth
Castle, Government Building and City viewing.


Je leest het al, deze dag was volop genieten van Edinburgh zelf. Het was super weer, wat het allemaal nog mooier maakte. Ik zou zeggen zie de foto;s dat zegt genoeg!:). Het kasteel (voor meer informatie zie) http://www.royalcollection.org.uk/visit/palaceofholyroodhouse Was werkelijk waar prachtig. Boordevol schilderijen en een prachtige tuin. Van de tuin zijn foto’s, binnen mochten we geen foto;s maken. Het parlement gebouw was ook aan de beurt (Het gebouw van het Schotse Parlement in Edinburgh is een ontwerp van een Spaanse architect, Enric Miralles. Het gebouw heeft tot een van de grootste financiele schandalen geleid omdat het 10 maal duurder was dan gepland. De architect overleed voor de oplevering. Het Schotse parlement telt 129 leden. Het gebouw is ook voor bezoekers geopend en een bezoek waard. Alleen de bijzondere ramen al zijn een bezienswaardigheid)
Je kon zien dat het prijzig was…;).

Na al dit moois zijn we de rest van de stad gaan bekijken en we hebben even wat geshopt.
De avond stond in het teken van uitgaan. We waren alleen pas om 2 uur in de club, waardoor we een uurtje hadden om ons te vermaken…. Wat ook genoeg was:)


Saturday, Royal Botanic Gardens


Het nadeel van stappen is dat je altijd wat langer blijft liggen.... Toch zijn we middags even naar de Royal Botanic Gardens geweest. Ik was er al geweest, maar het was zeker nog een keer de moeite waard om al de bloeiende bloemen te zien. Dit keer hebben we ook de glashuizen bekeken, omdat ik weer de Magic Cards had!:). Ik zou zeggen zie de foto;s !:)
Savonds zijn we weer het nachtleven ingedoken met de mannen uit India. Eerst hebben we ons vermaakt in de pub om daarna in een club verder te gaan:)


Sunday,,, Brodick Castle and Gardens


Deze dag was het zover, een dag waarnaar ik erg toegeleefd heb. Van de tuinen van het kasteel heb ik een tijdlijn moeten maken. Ik was erg benieuwd om daadwerkelijk heb kasteel in het echt te zien.!!! De dag begon erg slecht. We hadden maar 3 uur slaap gehad, waardoor we allebei niet erg in de moed waren….. Toch zijn we afgereisd om twee uur te wachten in Glasgow, omdat we net de trein hadden gemist die we moesten hebben… Balen balen balen. Gelukkig hadden we nu de tijd om 2 uur lang Glasgow te bezichtigen, wat ook de moeite waard was! Na een lange reis kwamen we eindelijk aan bij de pond!. Die ons in een half uur naar het Eiland Isle of Arran bracht waar t kasteel stond. Vanaf de pond konen we het kasteel al zien,, dus we wisten dat we naar t goede eiland vaarden.

Ik was helemaal gelukkig, dat we het zover al hadden gehaald… Er was een probleem,, het kasteel zou om half 5 sluiten,, en we kwamen 10 over 4 op het eiland aan.. De reisleider van de dag (Dennis) had een steekje laten vallen… zoals hij zelf zei…;) Toch gingen we naar het kasteel en wat een geluk!!! Het was open… Ik kon mijn ogen niet geloven… Het was mooi. De ommuurde tuin (walled garden), waarover een groot deel van mijn tijdlijn ging lag er mooi bij. De rest,, tot mijn spijt , had achterstallig onderhoud. Gelukkig hadden we de pond op tijd terug gevonden,,, want het was de laatste van de avond,,,.. Na een heerlijk maaltijd op de boot waren we om half 12 thuis… Het was een lange , vermoeiende, spannende, gezellige en zonnige dag. Wat wil een mens nog meer!

Monday, Goodbye Dennis

Aan al het goede komt een eind, dus ook aan het weekend van Dennis. We waren niet opstap gegaan maar toch voelde het de ochtend wel zo???? Dat betekende wel dat we alles uit het weekend hadden gehaald wat erin zat!!.. Dennis was gelukkig net o p tijd voor zijn vliegtuig… wat een planning…;) Na weer heerlijk het bier eraf gerend te hebben , zit ik nu op het gemakje dit reisverslag te typen, om zo naar bed te gaan. Morgen ga ik naar het Noorden van Schotland met een collega, om daar twee dagen te blijven:D spannend:D
Dennis Ik wil je echt bedanken , zonder jou was t niet zo;n gezellig weekendje!!
Tot het volgende reisverslag,
XXX

  • 30 April 2012 - 22:07

    Dennis:

    Hee kerel,

    Jij ook zeker bedankt voor de erg leuke en fantastische ervaring!

    Heel veel plezier in het noorden daar en spreek je snel weer!

    Cheers mate!
    Dennis

  • 01 Mei 2012 - 07:39

    Pa:

    Wat een prachtig land. Fijn dat Dennis naar jou gekomen is om er een leuk weekend van te maken.
    Maar zeker zo belangrijk is dat je een goede presentatie gegeven hebt, en je stageperiode goed beoordeeld is.
    Hou je haaks de laatste weken.
    Groeten, pa

  • 01 Mei 2012 - 09:37

    Aukje:

    Hee Rensje,

    Fijn om te horen dat jullie zo'n leuk weekend hebben gehad! Erg mooie foto's weer.

    En nog beter dat je presentatie over je tijdlijn goed ging en jij en je werk goed zijn ontvangen! Maar dat kon ook niet anders :-). Ik vind het ook echt leuk voor je dat je het kasteel en de tuin waarover je die tijdlijn hebt gemaakt hebt kunnen bezoeken. Dat maakt het beeld compleet.

    Ga je in het Noorden met die collega ook landgoederen bezoeken? Veel plezier!

    Ons weekendje in Brussel was trouwens ook super. Lekker weer (meestal), erg goed hotel, veel gezien en veel gelachen. Nu weer even omschakelen naar het 'gewone' leven wat nu nog uit afstuderen bestaat...

    Spreek je snel weer! Xxx

  • 01 Mei 2012 - 10:29

    Fridie:

    Ha jongen,
    Wat fijn om te lezen dat je een super weekend hebt gehad met Dennis. Ook nu kunnen we mee genieten van de fraaie omgeving daar. Goed van je dat je zoveel positieve reacties hebt gekregen op je presentatie en op het maken van de tijdlijn. Dat heb je alvast in je pocket.
    Zoals Aukje al schreef hebben wij ook een erg gezellig weekend achter de rug en viel het werk om 7.00uur vanochtend niet mee. Maar ja aan alles komt een eind
    Ik hoor en zie je nog wel deze week.Veel groetjes en xxx.

  • 01 Mei 2012 - 11:11

    Bart:

    Dear Rens,

    Dank voor je felicitatie, grappig dat je mijn verjaardag weet en erg attent dat je er aan denkt.

    Je reisverslagen lees ik met veel plezier en uiteraard reageer ik daar op. Je ziet zoveel moois! Ik hoop gewoon dat je enthousiasme voor deze ervaring intact blijft. Besef dat niet iedereen dit mag doen.
    Goed ook dat je geniet van de dingen naast het werk, een dergelijke internationale uitwisseling is bijzonder, echt.

    Zie uit naar het volgende verslag, sincerely,
    Bart

  • 01 Mei 2012 - 14:09

    Tante Marianne:

    Ha die Rens, Wat heb ik weer genoten van jouw verslag en de foto's . Fijn dat de presentatie zo goed is gegaan en dat Dennis er dit weekend was. Weer een klein beetje Hollands kunnen klappen.

    Je kunt wel voor een reisorganisatie gaan werken. Allemaal steden bezoeken en beschrijven en foto's erbij. Gaat je goed af.

    Nog een paar weekjes te gaan en dan zien we je weer in Den Unent.. Zoals je al van Aukje vernomen hebt, hebben wij ook genoten in Brussel.
    Ook een aanrader om een keer naar toe te gaan

    Groetjes tante Marianne en ome Rob

  • 01 Mei 2012 - 16:54

    Rianne:

    hallo Rens,
    erg gezellig om je verslag te lezen en de mooie foto's te zien.
    Veel plezier nog de laatste weken.
    Ik kan natuurlijk niet achter blijven, ook ik vind dat we een heel fijn weekend hebben gehad in Brussel. groetjes Albert en Rianne

  • 01 Mei 2012 - 18:47

    Tante Trees:


    Gefeliciteerd met je positieve presentatie het kan alleen maar goed uitpakken. Ze zullen je daar wel missen straks want ,zeg nou eerlijk, zo'n student wil iedereen toch.

    Ik wens je nog een paar fijne weken en geniet van alles wat er nog gaat komen en je vrienden.

    Liefs. Tante Trees

  • 03 Mei 2012 - 06:50

    Vonne:

    Heeey bro,

    Wat een prachtig landschap daar! En mooie foto's. Fijn om te horen dat je genoten hebt dit weekend met Dennis.
    Gefeliciteerd met je goede presentatie! Ik ben trots op je! Als je thuis bent, mag je mij Engelse bijles geven, haha.
    Ik tel de weken af tot jij weer thuis komt.
    Vanavond moet ik tot half 8 werken! Dus ik hoop dat ik je nog even zie/spreek op skype!

    Veel liefs, Vonne

  • 03 Mei 2012 - 07:07

    Marie-José:

    Hallo Rens,
    Proficiat met je goede studieresultaten! En je bent inderdaad een prima gids bij het verkennen van dat prachtige stukje Schotland. Veel succes nog deze laatste weken!!
    Groetjes Jan en Marie-José

  • 06 Mei 2012 - 12:26

    Jos&Elke:

    Klinkt weer super gezellig allemaal en haha wat een planners zijn jullie toch!
    Nog maar 8 daagjes en dan moet je al dat moois daar weer missen:D Maar wel fijn dat je weer hier bent:D
    En staat 3 juni vast?? Ook een super idee.

    Geniet nog ff van je laatste weekje en dan zien we je volgende week maandag!

    Kus Jos en Elke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rens

Hallo Allemaal, Over een week ongeveer zit ik hopelijk in Edinburgh in Schotland voor mijn Buitenlandse stage! :) Verschillende mensen vroegen of ik een site wilde bijhouden met foto's en verhalen enz enz... Dus hier is hij dan! over een paar weken meer, Nu eerst op naar Carnaval!! XXXX Rens

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 17244

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 14 Mei 2012

Rens en de stage in Schotland!

Landen bezocht: