Number 5,,,, It goes fast! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu Number 5,,,, It goes fast! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu

Number 5,,,, It goes fast!

Door: Rensschoonus

Blijf op de hoogte en volg Rens

01 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hi There!

Ik vind de berichtjes die iedereen stuurt echt erg leuk om te lezen!:) Bedankt daarvoor:)


Dit reisverslag gaat over mijn belevenissen in de 5de week van mijn 10 weken durende stage carriere bij de National Trust For Scotland. Ik zit welswaar al op de helfd, Maar ik heb het idee alsof ik hier al veel langer zit, het voelt allemaal erg vertrouwt:D
Na deze week hoef ik nog 2(3) dagen te werken en dan ga ik op vakantie in eigen land!!;) (Altijd leuk om te zeggen;)).


Monday, Work Work Work


Ik startte de maandag met 3 tot 4 uur geslapen te hebben. Het lijkt wel een gewoonte op maandag te worden dat ik moe ben. Iets waar ik niet trots op ben, maar ik denk dat het komt doordat ik gewoon teveel doe en niet stil kan zitten, waardoor ik op zondag niet in slaap kan komen. Aan mijn huisgenoot ’s ochtends te zien had hij er ook last van.............................................................................. En ja hoor dat was ook zo...;) Ik vertelde Simon dat als hij naar de wallen in Amsterdam wilde niet ver hoefde te zoeken, ze zaten/ zitten immers onder mijn ogen...;) Gelukkig kon hij er mee lachen...;)

Nu zorgen dat de nodige caffeine mijn ogen openhouden om de Engelse literatuur te lezen....;) Als is het moeilijk om daar mijn aandacht op te richten want het is hier buiten zo;n 20 graden en zon, waardoor mijn ogen op andere dingen zijn gericht.

Genoeg getypt, mijn 5 minuten rensschoonuswaarbenjij.nu update zitten er weer op. Back to business!.


Tuesday, Mini concert at the flat


Dit was alweer een dag met stralende zon. Als ik het weerbericht moet geloven zou dit de mooiste dag zijn van heel de week. In de pauze ben ik daarom lekker een uur gaan wandelen samen met Bjorn om een beetje kleur te krijgen.

Savonds heb ik gezellig gitaar gespeeld voor mijn flatmates, wat ze echt erg leuk vonden. Ik zal weer eens flink gaan oefenen, zodat ik ze een miniconcert kan geven in de flat;) Vonne misschien een idee als jij hier bent om dat samen te doen…..;)

In de avond heb ik weer lekker een uur gesport :) Ik had beter een abonnement af kunnen sluiten, want ik ben nu deze maand geloof ik meer kwijt….. Nouja leer voor de volgende maand:)!:)


Wednesday, Again a meeting with Margaret (Internship supervisor)


This day started really good. The sun shined again!;). Nu maar over naar het Nederlands, want zo goed is mijn Engels nog niet. Gelukkig heb ik nog een aantal weken :)
Ik had deze dag een meeting with Margaret ingepland. Deze meeting ging over mijn tussentijdse beoordeling. zodat ik me in de laatste vijf weken nog mogelijk kan verbeteren. Ook kan ik dit gebruiken voor mijn verslag. En ik moet zeggen, wat ben ik toch slecht beoordeeld. Ik moet echt harder gaan werken, want tevreden zijn ze niet. ……..

Nee niets is minder waard van de 1 tot en met 5 punten die op de scorenlijst staan had ik vrijwel bij allemaal 5 punten, dus het gaat erg goed. Ook ben ik goed op weg met het onderzoek naar de geschiedenis van de tuin van Brodick Castle Garden! Gelukkig. Mijn docent van school vertelde mij dat ik waarschijnlijk een 7ven voor mijn Plan van aanpak heb:) Gelukkig!, het eerste punt is al binnen:) Mijn dag kon niet meer stuk!:)


Savonds heb ik nog eventjes met Elke en Jos op Skype gepraat:D leuk om mijn oudste lieve zus weer even te zien en Jos natuurlijk:) Ddaarna was t tijd om eens optijd naar bed te gaan, op naar een nieuwe dag alweer de 4de werkdag van de week! We zijn over de helfd!


Thursday, Early up in the Morning and working Time


Deze dag begon erg goed! Ik stond mooi om kwart over 7 langs mijn bed om vandaag om kwart over 8 half 9 op t werk t zijn. Om 9 uur beginnen vind ik maar niks, want dan is het zo smiddags en sochtends doe ik meer..;) (is me opgevallen). Savonds ben ik weer lekker efkes gaan sporten in de Gym met Simon (goed bezig he!!;))
Friday, Party in the Temple,
Alweer was dit een prachtige zonnige dag, Na mijn werk ben ik boodschappen gaan doen en daarna ben ik met Bjorn en zijn maat uit Nederland naar een collega van ons gegaan om daar in te drinken en op stap te gaan!:). Het was een gezellige (late) Boel!:) Zie de foto;s:)


Saturday, Restday


Normaal houd je op zondag een rustdag, maar ik vond dat ik dat deze dag wel had verdiend!:) Savonds heb ik nog even wat rondgelopen in de buurt:) Ik neem mijn woorden terug over de lelijke tuinen en huizen, want er staan echt leuke huisjes bij!:) Savonds had ik een filmavond, altijd lekker om efkes lekker je gedachten te verzetten!:)


SUNSUNSUNSUNday;), Shopping time,


Op de zondag ben ik gaan shoppen, altijd lekker om even te doen. Ik had nog even de hulp van Aukje ingeschakeld, want in sommige kleuren combinaties ben ik niet zo goed…;) ik zou zeggen zie de foto;s ook van het lekkere weer en Edinburgh center.


Zoals je wel kan lezen heb ik t lekker rustig aan gedaan dit weekend, wat ook af en toe wel eens heerlijk is!

Tot in Nederland!

XXX

Rens



  • 02 April 2012 - 07:34

    Pa:

    Je bent gelukkig nog steeds goed bezig. Lekker feesten, sporten, muziek maken, en ook nog resultaat
    met je stage opdracht. Ga zo door.
    Ik geniet nog steeds als ik terug denk aan het weekend bij jou.
    Tot donderdag en hoor wel hoe of wat

  • 02 April 2012 - 08:12

    Fridie:

    Ha die Rens,

    Er was weer genoeg aktiviteit daar. Fijn dat het met je werk daar ook goed gaat en goede resultaten behaalt. Let wel en beetje op de D. en T. achter een woord, ( misschien komt het wel van al dat engels)
    Verder het is het weer fijn om iets van je leven daar te lezen hoor!
    Tot over 3 daagjes en veel lieve groeten.

  • 02 April 2012 - 12:10

    Marianne:

    Ha die Rens.

    Wat geniet ik toch elke keer weer van jouw verslag. Ga zo door zou ik zeggen
    Verder weinig te melden hier en ik zie je op jullie verjaardag.
    Alvast een goede reis gewenst.

    Tante Marianne en Ome Rob


  • 02 April 2012 - 14:59

    Bart:

    Dear Rens,

    Dank voor je update, altijd leuk. Ik was gister al met mijn reactie begonnen maar daar kwam een lang telefoongesprek tussen. De PC was daarna uit en het bericht weg.
    Well, nieuwe ronde nieuwe kansen.

    Wederom lees ik uit je bericht dat je enthousiasme voor deze buitenland-ervaring alleen maar toeneemt.
    Top! Houwen zo.

    Ik ben nog nooit in Edinburgh geweest maar dat zit wel in de planning. Ik ga in de toekomst gewoon aan jou vragen hoe het daar nou echt is, jij kan het tenslotte weten.

    Wat betreft kleurcombinaties, ik vind jou altijd hartstikke goed of is dat Aukjes verdienste? Dat doet ze dan goed.

    Fijn dat je Engels zo vooruit gaat maar vergeet je Nederlands niet please. Mind the T's and D's and DT's in the Dutch verbs my dear cousin.

    Voor nu wens ik je alle goeds, blijf vooral genieten en leren in de UK.

    All the breast,
    Bart

  • 02 April 2012 - 17:40

    Rianne:

    hallo Rens,
    we hebben weer genoten van je verslag. Erg leuk geschreven over de dingen die je meemaakt. We horen het zondag allemaal wel met jullie verjaardag.
    groetjes Albert en Rianne

  • 02 April 2012 - 19:09

    Aukje:

    Hoi Rensje,

    Fijn om te lezen dat het nog steeds goed gaat op je stage! Dat wordt zeker een mooi eindcijfer.

    Je hebt weer leuke foto's gemaakt, Edinburgh lijkt me erg mooi. Misschien leuk om in de toekomst een keer met ons gezin terug te gaan? En die Audi is gaaf! Als ik ooit heeel veeel geld win, koop ik er een ;-).

    Over een paar dagen kom je alweer voor enkele dagen terug! Daar kijk ik erg naar uit!

    Succes nog deze dagen en veel liefs!

    P.S. Bart, mocht je dit lezen: meestal vraagt Rens Vonne en mij om kledingadvies, maar soms trekt hij zelf verrassend goede combinaties aan!

  • 03 April 2012 - 07:29

    Maudvkeulen@home.nl:

    Hey,

    Ik ben jaloers op jou! Jij zit lekker in Edinburgh en ik zit me een ongeluk te werken op school. Gelukkig ben ik nu vrij!:)

    xxx Maud

  • 04 April 2012 - 14:50

    Tante José:

    Hoi Rens
    Je bent denk ik al je koffertje aan het inpakken. Kun je weg komen uit de sneeuw? Hopelijk is die weg voordat het vliegtuig vertrekt, of was dat niet in Edinburg?
    Bedankt voor het gezellige verslag, ik ben blij dat het goed gaat.
    nog even volhouden.
    tot zondag groetjes
    tante José

  • 07 April 2012 - 09:06

    TanteToos En O André:

    We hebben jouw verslagen gelezen. Wij hebben de indruk dat je het naar je zin hebt.
    Inmiddels ben je, denken wij, thuis.
    Morgen komen wij jou/jullie feliciteren.

    Groetjes,

    Tante Toos en Ome André

  • 08 April 2012 - 09:39

    Gonnie Beenakkers:

    Hallo Rens,,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Je zult vast wel een leuke dag hebben.
    Ik geniet van je verslagen, vooral van het bezoek van je vader.
    Veel succes, veel liefs en groeten, Gonnie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rens

Hallo Allemaal, Over een week ongeveer zit ik hopelijk in Edinburgh in Schotland voor mijn Buitenlandse stage! :) Verschillende mensen vroegen of ik een site wilde bijhouden met foto's en verhalen enz enz... Dus hier is hij dan! over een paar weken meer, Nu eerst op naar Carnaval!! XXXX Rens

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 17250

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 14 Mei 2012

Rens en de stage in Schotland!

Landen bezocht: