Week number 4! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu Week number 4! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu

Week number 4!

Door: Rensschoonus

Blijf op de hoogte en volg Rens

25 Maart 2012 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hi There!

Dit is alweer mijn vierde week hier in het op het moment zonnige Schotland:D (Donderdag 22-03) Heerlijk t-shirt en winterjas aan... ja wat een combinatie. T lijkt buiten wel 30 graden maar als je eenmaal buiten staat is het toch maar echter 11 graden, genoeg voor mij, maar bruin zal ik niet terugkomen, want ik mag heel de dag gezellig achter een mooi 16 inch breedbeeld computerscherm zitten;).


Monday, Tired from the full and great weekend!


Ik heb het al vaker gezegd, maar t is echt waar de dagen gaan erg snel voorbij. Ik heb mijn plan van aanpak eindelijk in kunnen leveren bij mijn stagedocent in Nederland, ik kreeg het donderdag niet meer voor elkaar om alles netjes te verbeteren, daarom de maandag, want aan haasten heb je niks! Dan maak je alleen nog maar meer fouten. Eind van deze week (Hopelijk!) hoor ik wat mijn stagedocent ervan vind!.

Deze dag moest ik weer even wennen en bijkomen van het bezoek van papa. Ik begin toch wel iedereen een beetje te missen zo als er familie langs is geweest;), maaaaaaaaaaaaar nog een paar weken en dan mag ik hopelijk van het Nederlandse weer genieten! En ik ben nog lang niet uitgekeken op het mooie Schotland en staan nog zo;n minstens 10 dingen op mijn verlanglijst om te doen hier!


Tuesday, Again Tired;)


Deze dag was ik ook weer wat moe, maar desondanks dat heb ik weer flink wat Engels mogen lezen, en ik moet zeggen het gaat echt beter!:) Daarnaast ben ik heerlijk naar de sportschool gegaan met Simon, dat had ik even nodig, en het werkte echt want daarna had ik weer vollebak energie!:) ( En dan ga ik zingen en geluidjes maken (beatboxen), mijn flatmates zeggen er nog niks van, want ze vinden het wel leuk! Eindelijk iemand die het leuk vind!! He mama...;), over een aantal weken zullen ze wel anders praten;))


Wednesday, Long work day and Again nice weather!


De woensdag was een lange dag. Het ging goed met het maken van mijn tijdlijn, dus ik dacht ik plak er nog een uurtje aan. De dag begon zonnig en ja ik moet zeggen ik heb last van lente kriebels!! Heerlijk dat weer, ik krijg dan gelijk zin om lekker buiten gaan te werken. Helaas ik heb er alleen maar naar mogen kijken, net een schilderij hier als je naar buiten kijkt op t werk. In de pauze heb ik daarom lekker buiten gelopen heerlijk. Ik krijg zelfs bovenbeen en kontspieren, want ik wandel elke dag zo;n 3 kwartier.... dadelijk krijg ik nog gorilla billen;)

Savonds was ik echt helemaal gebroken van het engels lezen en vertalen in mijn hoofd dus het welverdiende pilse met mijn flatmates ging er goed in! Simon (flatmate en echte Engelsman) vertelde mij dat hij mijn Engels helemaal niet slecht vond! Hij zij zelfs dat ik soms beter sprak dan de mensen in zijn land ( Hoppa die kan ik in mijn zak steken;), altijd leuk om te horen als je ergens vooruitgang in boekt) Op naar de donderdag, hopelijk met nog meer Lente weer!



Thursday, Club and Jagemeister.



Deze donderdag was een goede dag. In de avond ben ik met Bjorn even de kroeg in geweest:) Na wat jagermeister zijn we op pad gegaan. Voor mij geen Jagemeister meer, want ik kan daar niet tegen!, Toch hadden we een gezellig feestje gehad!:)


Friday, A sleepy day,


Het nadeel van uitgaan op donderdag is dat je vrijdag toch wat meer moe bent dan normaal. Dit was dan ook niet een hele productieve dag. In de ochtend heb ik heerlijk op het werk gedoucht en ik moet zeggen, de douches zijn beter dan in de flat waar ik woon…;):P Onze douche hier in de flat wil nog wel is van temperatuur verwisselen, wat voor grootte ergernissen zorgt!!...
In de avond heb ik met Bjorn weer efkes een Biertje gedaan, voor het weekend te vieren!:) En toen was t alweer Zaterdag :D



Saturday, Busy, tired, shopping and sleeping day.



Deze mooie dag heb ik veel gedaan, Ik ben in het centrum van Edinburgh gedoken, om een beetje rond te kijken, Mijn buskaart op te waarderen en om te kijken of ze hier nog leuke dingen hebben voor de verjaardag van mij en mijn zusjes……………

In de middag heb ik mijn indianse Flatmate zover gekregen om eens de berg die hier in het midden van Edinburgh staat te beklimmen (Arthur Seat!) We hadden de perfecte dag ervoor uit gekozen, want het was mistig….. dus op de berg zagen we nog helemaaaaal geen uitzicht….;) Nouja we hebben lol gehad en onze beweging dus het was leuk!:) Mijn Flatmate vond t ook erg leuk dus dat was weer een geslaagde middag:D

De avond was ik helemaal gebroken, ik heb al een week wat minder geslapen en teveel gedaan, waardoor ik echt helemaal opwas en efkes een dipje had. Gelukkig bestaat er Skyke:D want na een gesprek met pa en ma en Aukje (Vonne was er helaaas weer niet,,,, drukbezette tante!) Heb iik heeeeeeerlijk geslapen, waardoor ik op zondag barste van de energie en klaar was om weer een Prachtige dag tegemoed te gaan!:)

Zondag, What a beautifull Sunny day!! 20 degrees!:)

Zondag was het echt een zo;n prachtig mooie dag! Ik denk hetzelfde als in Nederland:D


Iedereen kwam ineens tot leven, ik zag ineens na een maand wie mijn buren waren…;) Op deze prachtige dag kon ik natuurlijk niet binnenblijven, dus ik besloot om lekker tevoet naar de Tesco te gaan (grootte supermarkt) Om daar weer mijn wekelijkse benodigheden te halen. Simon (andere Flatmate) besloot me te vergezellen dus dat was gezellig:), Na het shoppen heb ik heerlijk hier voor de deur buiten gezeten om te proberen om mijn witte huidje wat kleur te geven;) wat gelukkig heerlijk was. De sportschool heeft ook weer een bezoek van een Nederlander gehad en al mijn was is ook weer gedaan! Inclusief mijn bed... Nou wat ben ik actief!!!;):D, Dat ga ik morgen zeker voelen! Na een heerlijk gekookte maaltijd ben ik heerlijk gaan relaxen om dit verslag af te typen!;)


Tot over 10 dagen !!


XXX

Vanuit t Zonnige Schotland

Rens

  • 26 Maart 2012 - 07:34

    Pa:

    Jagermeister is inderdaad sterk plus, maar aan de foto te zien levert het wel resultaat op. Ga zo door.
    Fijn dat je zo goed op kunt schieten met je flatmates en Rajeeva kunt activeren. Wij (je ouders) zijn een midweek op vacantie en je kunt ons op onze 06 nummers altijd bereiken.
    Een prettige en leerzame 5e week toegewenst en ik zie uit naar je volgende verslag.

  • 26 Maart 2012 - 08:23

    Fridie:

    Hey Rensje,

    Weer een drukke week geweest voor jou. Gezellig voor je dat je flatmates ook vanalles met je ondernemen.(al begrijp ik van je dat jij wel de initiatiefnemer bent) Ik ben telkens weer verrast door de mooie omgeving daar.
    Zoals papa al schreef zijn wij ook een paar dagen weg.Ze voorspellen mooi weer dus dat gaat goed komen. Heel veel lieve groeten en we zien elkaar snel weer.

  • 26 Maart 2012 - 09:39

    Marie-José:

    Hallo Rens,
    Het wordt zo'n beetje vaste prik om de week te beginnen met jouw reisverslag. Fijn te lezen, dat het je goed gaat daar in het verre (en soms toch zonnige!) Schotland. En helemaal niet erg dat je het thuisfront mist, dat wil alleen maar zeggen dat je hier een goed "nestje" hebt! Heel veel groetjes, ook van Jan, Ruud en Hanneke.

  • 26 Maart 2012 - 16:32

    Marianne:

    Ha die Rens,

    Ik lees tussen de regels door, dat je het echt naar je zin hebt daar in Schotland, maar we zien je graag weer snel terug, zeker met jullie verjaardagen. De was ziet er perfect uit en het eten ook. Ik hoop dat je stagebegeleider het plan van aanpak goedkeurt, wat wil een mens dan nog meer. Prachtig die natuur en die kastelen Rens hou je taai . Groetjes ook van ome Rob, Marianne

  • 27 Maart 2012 - 07:58

    Tante Trees:

    Hallo Rens

    Ik heb weer enorm genoten van je verslag en zie het allemaal gebeuren hoe je daar toch ook op een gezellige manier door weet te komen.
    Schotland is een mooi land. In de hooglanden staan prachtige schapen je aan te kijken wanneer je kans hebt ze te zien.
    Nog twee weken en dan ben je even thuis want ik mis je ook wanneer ik in Udenhout kom.

    Heel veel liefs en tot ziens.
    Tante trees

  • 27 Maart 2012 - 10:01

    Ruud Smarius:

    Hoppaa Rens, nog steeds volle bak aan t genieten lees ik wel weer! Hoe gaat het verder met de opdracht, buiten het pva?
    Ik ben met Peter van Irsel ook hard bezig aan de B.O. we moeten onderzoeken welke vormen van alternatief beheer er mogelijk zijn in de gemeente Haaren. Echt een super actueel onderwerp en heel interactief.
    Maar genoeg over mij! Rens geniet er nog van en ik heb gehoord dat we elkaar binnenkort weer zien?
    Proost!

    Groetjes Ruud

  • 27 Maart 2012 - 10:58

    Rens S.:

    Ha Ruud, leuk dat je een berichtje achterlaat. In het weekend is het voornamelijk genieten, doordeweeks is het werken aan mijn opdracht ja. Het gaat goed, het is veel lezen, wat soms erg saai is, maar dat hoort erbij;) Ik heb morgen een gesprek met mijn stagebegeleidster, dan weet ik hoe het ervoor staat :) Nu op het moment is het nog lezen, informatie eruit filteren en in een tijdlijn plakken/ typen. Leuke opdracht heb je zo te horen!. Ja ik ben efkes in Nederland dus komt goed!!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rens

Hallo Allemaal, Over een week ongeveer zit ik hopelijk in Edinburgh in Schotland voor mijn Buitenlandse stage! :) Verschillende mensen vroegen of ik een site wilde bijhouden met foto's en verhalen enz enz... Dus hier is hij dan! over een paar weken meer, Nu eerst op naar Carnaval!! XXXX Rens

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 17251

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 14 Mei 2012

Rens en de stage in Schotland!

Landen bezocht: