Week 3 Cultuurweekend!:) - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu Week 3 Cultuurweekend!:) - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu

Week 3 Cultuurweekend!:)

Door: Rensschoonus

Blijf op de hoogte en volg Rens

19 Maart 2012 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hallo allemaal:)

Dit is mijn reisverslag van alweer mijn derde week!

Ten eerste wil ik iedereen weer bedanken voor de leuke berichtjes!:)

Wat een geweldige week, voornamelijk het weekend. Na het harde werken van de afgelopen drie weken en het stappen heb ik besloten om het deze week eens goed in de cultuur van Schotland te duiken. Met niemand minder dan ons Pa. Ja je leest het goed, ons pa kon me niet alleen laten en heeft mij een vol weekend vergezeld :)

Pa alvast bedankt, zonder jou was dit weekend niet zo;n succes geweest!!

Dit reisverslag gaat voornamelijk over het cultuurweekend. De verhalen van mijn kook(kunsten-kunsten..) En wassen en boodschappen zullen vele van jullie nu wel geloven ( ik zelf ook;).

Monday, Tuesday and Wednesday, Just normal workdays and preparation for the weekend!


Deze drie dagen vlogen als het ware voorbij, omdat ik zo naar het weekend aan het uitleven was. Het waren gewone werkdagen, waarin ik op stage flink heb gewerkt aan mijn stageopdracht, wat vorm begint te krijgen (gelukkig..:)) De avonden stonden vooral in het teken van het voorbereiden van het Cultuur- Weekend !:) En natuurlijk van het sporten met mijn flatmate Simon!:)


Thursday, A good conversation day with my Internship supervisor,


Deze mooie donderdag heb ik een goed gesprek ( maar liefst 2 uur!) gehad met mijn stagebegeleidster, omdat ik haar nog niet goed gesproken had, omdat ze net terug was van vakantie enz enz. Ze had mijn plan van approach nagekeken op mijn Engelse taal en ik moet zeggen het viel gelukkig niet tegen!:). De opzet en wat erin staat is goed (gelukkig niet met half Nederlandse- Engelse vervoegingen van woorden en zinsopbouw,,,, dus ik helemaal blij!:) Toch stonden er nog flink wat fouten in kwa zinsopbouw en spelling. Dit was de eerste echte keer dat ik een verslag in het Engels heb getypt. Gelukkig weet ik nu hoe het moet dus vanavond en komende maandag hoef ik me niet te vervelen.

De avond vloog als het ware ook voorbij, want ik wist dat ons pa dorstig (En ik ook!) en hongerig zou zijn na een lange vliegtocht over de zee! Dus de nabijgelegen supermarkt heeft denk ik nu de personeel leden een bonus kunnen geven en nog een vakantie naar Nieuw-zeeland ( Want heel mijn kar lag goed vol;)) De caissière zal wel gedacht hebben, in die jongen, daar gaat veel in!. Uiteindelijk viel het wel mee hoor… Mijn armen doen echter nog wel zeer van t sjouwen;)


Friday – There he is!


Ik had deze vrijdag gelukkig vrij kunnen krijgen van de National Trust, omdat ze het erg leuk vonden dat mijn papa kwam en ze vonden dat ik ook wat van het land moet kunnen zien gedurende mijn stage bij de National Trust.

Op het vliegveld was het voor mij wel even wachten , want ik was denk ik zo;n anderhalf uur te vroeg,,,, Dus toen heb ik maar alvast gekeken of er nog wat souvenirs waren voor mijn papa. Helaas, bloemen hadden ze niet, dus toen hield dat ook al snel weer op. ( en de prijzen weten ze wel op het vliegveld)

Nadat het vliegtuig was aangekomen (gelukkig!:)) heb ik wel drie, vier of vijf keer gedacht dat daar ons pa was (Ik lette op mannen met iets wat minder haar) maar nee hoor. Ik denk dat heel het vliegtuig al leeg was, want ons pa die was natuurlijk,,,, als laatste,,,,; ( Ik herken mezelf toch soms ook wel een beetje hierin..) Ik kon mijn geluk niet op en ons pa ook niet (zie de foto, (Grapje he papa!). Ons pa was zo laat, omdat hij zijn bril niet kon vinden,,,. Gevallen onder zijn stoel…….

Ik was echt erg blij om ons pa te zien, want ik miste hem toch wel een beetje en ik wist dat dit weekend erg leuk zou worden met ons pa!:) We zijn gelijk naar mijn studio gelopen, (Mama sorry van de koffer.. de wegen zijn niet zo goed hier). Als de kerst op de taart had ons pa regen meegenomen, want toen we aankwamen waren we helemaal doorweekt (Maarja, dat is ook Schotland en gelijk een deel van de cultuur).

Na een goede bodem gelegd te hebben en na het telkens zoeken van ons pa in mijn huis (Het is echt een wirwar van kamers hier..) Hebben we de bus gepakt en zijn we gelijk naar het centrum gereden, want ik wilde geen minuut verspillen en er stond een kasteelheer op ons te wachten!

Onze tocht ging dat ook naar Edinburgh Castle. We hadden het kasteel al snel gevonden, want het ligt op een prachtige heuvel omringt door tuinen. We zijn daarom ook eerst de tuinen ingegaan voordat we begonnen aan de klim naar het kasteel. Onderweg zagen we nog een beeld…? Of was het nu een mens ( misschien weten jullie het, het staat op de foto;))

Aangekomen op het kasteel hebben we genoten van de Magic cards. Van mijn stagebedrijf heb ik kaarten gekregen waardoor we gratis toegang hebben tot vele bezienswaardigheden in het prachtige Edinburgh. Weer dertig euro bespaart oftewel daar konden we later van in de pub een aantal Guiness halen
:).

Het kasteel was echt prachtig. Het heeft vele kamers en musea waarin de geschiedenis van Schotland te bezichtigen is. Ons pa en ik kwam er al snel achter dat deze geschiedenis vooral gaat tussen diverse oorlogen tussen de Engelse en de Schotten, wat hebben die vroeger toch veel oorlogen gevoerd!. De vele foto;s tonen hoe mooi het kasteel en omgeving was (let vooral op het prachtige Schotse weer!)

Na al deze vele oorlogen vonden we het tijd om eens een kijkje te nemen in een andere cultuur, weliswaar de Whisky cultuur, want dat waarborgt Schotland ook!. Ook hier lieten de Magic cards ons gelukkig niet in de steek, dus dat was alweer mooi meegenomen, dus nog meer bier in de pub;).
We dachten dat we heel wat whisky kregen, maar het was weliswaar een flinke slok. De mevrouw die ons rondbegeleide liet ons eerst drie uur wachten met een glas whisky voor ons voordat we er een slok van moesten nemen, want we hadden geleerd dat het vooral draait om de geur van de wiskey! Nou mijn neus staat nog goed open van de geur;). Zie wederom de vele foto;s. We hebben echt genoten.

Na de berg weer af te zijn gestruind vonden we het tijd voor wat eten, want we hadden toch flink honger. avond heb ik daarom mijn kookkunsten ( die ik in de drie weken heb opgedaan) getoond aan ons pa. Ik moet zeggen het smaakte goed ( toch papa?). Het bier, wat we voor het eten hadden gehaald smaakte ook goed.

Deze avond heeft ons pa ook kennisgemaakt met mijn flatmates. Ze praten nog steeds over je pa dus je hebt echt indruk gemaakt (vooral je leeftijd, ze geloven dat nog steeds niet!). Na een prachtige overvolle dag zijn we snel ons bed in gedoken, want de zaterdag, dat beloofde nog een mooiere dag te worden!


Saturday, Hairy Coo in the Highils from Scotland!


Ik had deze dag een tour geboekt, om echt wat van de natuur van Schotland te zien. We waren gelukkig optijd in het centrum, maar mijn richtingsgevoel liet de wensen over, zodat we eerst de stad drie keer rond zijn gelopen voordat we eindelijk op de juiste plek waren (later bleek dat we daar al langs waren gelopen….. De bus was niet te missen, want hij was knal oranje !! Hup Holland Hup)

De tocht begon met een bezichtigingen aan een prachtige brug(en). Er stonden er maar liefst twee!. Een voor het treinverkeer (Met Hollandse verf!) die te sterk gebouwd was. En een die te slap gebouwd was, want ze waren bezig met het maken van een nieuwe brug op de plek. Wel leuk om even die contrasten te zien!;).

Na een lekkere bak koffie zijn we naar de volgende bezienswaardigheid gereden een prachtige toren!. We waren de enigste die deze mooie toren beklommen hebben, want in de bus bleek dat niemand anders dat gedaan had. Ik moet zeggen het uitzicht was de moeite waard !
maar liefst 245 treden! Ik moet zeggen we hadden geen moeite om hem te beklimmen. Zelfs ons pa leek een berggeit ( We hebben echt veel puffende en hijgende mensen gehoord, maar wij hadden nergens last van).

In de bus vertelde Donald ( een echte Schot met Orangje haar en baard) vanalles over de bezienswaardigheden en de geschiedenis van Schotland (die wederom over vele oorlogen ging). Ik zou zeggen zie de foto;s want die zeggen meer dan al de woorden die ik hier typ ( en ik begin moe te worden, want het is al kwart over 11 in de avond;))

De harige koeien waren het hoogte punt! We hebben genoten van deze (prachtige) echte Schotse beesten ( nog maar 6000 in t wild). We hebben ook genoten tijdens het maken van de foto’s met ze ;). Daarnaast hebben we genoten van de HAGGIS. Echt Schots eten, aanbevolen door Donald. Als we hadden geweten dat het de resten van een schaap was hadden we het niet gegeten. ( We hebben echt de hele dag boeren en scheten gelaten ervan….Bedankt Donald!

De avond hebben we afgesloten met een aantal pits in de pub!, waarna we met de taxi !( papa wilde het uitproberen en ja de bus zoeken duurde te lang;)) naar huis zijn gereden en lekker zijn gaan slapen!. Wat een dag Bedankt Donald en bedankt zonnige Schotland!


Sunday! Where are the Animals?


Zondag zijn we op ons gemakt opgestaan, waarna we een flinke bodem hebben gelegd. We hebben de foto;s bekeken van de trip en zijn toen naar de plaatselijke dierentuin gegaan om het weekend af te sluiten. De dierentuin was mooi van opzet, maar veel dieren,,,, die hebben we helaas niet gezien.. Toch was het een leuke ervaring en het was lang geleden dat ik naar de dierentuin was geweest (Wederom bedankt Magic cards!). De foto;s komen er nog op, die heeft papa nog..:)


Afscheid


Helaas aan al het goede komt een eind. Pa moest weer naar huis. Na alles ingepakt te hebben en na diverse eieren zijn we naar het vliegveld gegaan.
Pa ik wil je bedanken voor het gezellige weekend, ik heb er echt van genoten!


Dit was het verslag weer, ik zou zeggen geniet van de foto;s en hopelijk tot 8 april, want ik vier mijn verjaardag in Nederland!:)


XXX
Rens

Ps. Sorry voor de mogelijke spelfouten enz, want ik zie het allemaal niet zo goed meer door de slaap;).









  • 20 Maart 2012 - 08:39

    Pa:

    Het was voor mij ook een prachtig weekend vol actie en vermaak, en veel nieuwe ervaringen rijker. Met al dat geklim daar kan ik hier bijna de trap niet meer op, maar het was de moeite waard. Nogmaals bedankt. Doe de groeten aan Simon en Radchief ?

  • 20 Maart 2012 - 08:44

    Marianne:

    Hoi Rens, Wat een bewogen weekend, maar kei-gaaf denk ik. Jullie hebben er alles uitgehaald. Fijn, dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met jouw stagebegeleidster en dat het allemaal oké was waar je mee bezig bent en die zinsopbouw komt ook wel goed naarmate je langer in Schotland bent, je kunt nu immers toch niets anders praten als engels daar. Wel fijn dat jullie pap er was, kon je weer even nederlands(Udenhouts) klappen.
    Rens een fijne werkweek en ik kijk uit naar jouw verslag en zie je op 8 april

    Groetjes tante Marianne

  • 20 Maart 2012 - 10:59

    Fridie:

    Wat een geweldig weekend hebben jullie gehad. Papa had expres nog niet veel verteld, dus voor mij was je verslag een verrassing. Werk ze nog deze week en zie je wel weer op skype, veel liefs.

  • 20 Maart 2012 - 11:39

    Bart:

    My dear Rens,

    Dank voor je uitgebreide verslag, werkelijk een genoegen om te lezen. Uit elke zin maak ik op dat je ontzettend geniet en veel leert en ook interesse hebt voor de culturele en culinaire aspecten van Schotland. Goed man, dit blijft een inspiratie voor de rest van je leven.

    Ongelooflijk leuk ook dat het zo fijn was met je vader en dat verbaast me niets. Dès echt een goeie vent en dè bende gij ook, dat moet wel slagen zo'n weekend.

    Geniet van de komende 54 dagen en ik zie je verslagen met genoegen tegemoet.

    Voor nu veel liefs uit Amsterdam, all the breast,
    Bart

  • 20 Maart 2012 - 13:26

    Anita Van Keulen:

    wat hebben jullie een leuk weekend gehad. geweldig om te lezen, en wat een mooie foto's. Edinburgh stond al op ons vakantieverlanglijstje, maar nu ook definitief.

  • 20 Maart 2012 - 17:52

    Aukje:

    Ha Rensje,

    Fijn om te lezen dat je stagebegeleidster positief was over je verslag!
    En ook heel leuk om te lezen dat pa en jij zo'n geweldig weekend hebben gehad. Als ik je zo op de foto's zie begin ik je spontaan meer te missen! Maar gelukkig kom je 5 april weer voor een paar daagjes én onze verjaardag terug! Echt superleuk.

    Ik zie je wel weer een keer op Skype!
    Xxx

  • 20 Maart 2012 - 20:26

    Tante José:

    Hoi Rens
    Bedankt voor het verslag en de mooie foto's. Wat hebben jullie een fijn weekend gehad. Fijn dat je zoveel hebt kunnen doen en genieten van al het moois dat Schotland te bieden heeft ook met al het lekkere eten en drinken.
    Ik heb met plezier je verslag gelezen.
    Maak het goed de komende weken en ik verheug me weer op het volgende verslag. Leuk dat je met je verjaardag thuis bent.
    Het ga je goed en een lieve groet.
    tante José

  • 21 Maart 2012 - 19:15

    Ae En Lies:

    hoi rens wat leuk dat papa daar is geweest nu kan hij zich een beeld maken hoe jij daar leeft en werkt fijn dat jullie samen zo genoten hebben ben er maar trots op dat je dat nog met je vader kan doen dat is altijd een goede herinnering voor je. je hebt ook nog vele mooi fotos gemaakt nog een paar weken en dan zien we weer een paar dagen in ons udenhout vele groeten van ad en lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rens

Hallo Allemaal, Over een week ongeveer zit ik hopelijk in Edinburgh in Schotland voor mijn Buitenlandse stage! :) Verschillende mensen vroegen of ik een site wilde bijhouden met foto's en verhalen enz enz... Dus hier is hij dan! over een paar weken meer, Nu eerst op naar Carnaval!! XXXX Rens

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 17251

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 14 Mei 2012

Rens en de stage in Schotland!

Landen bezocht: