Week nummero 2 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu Week nummero 2 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu

Week nummero 2

Door: Rensschoonus

Blijf op de hoogte en volg Rens

12 Maart 2012 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hallo iedereen!, Wat leuk dat er veel berichtjes achter zijn gelaten bij mijn vorige reisverslag erg leuk om te lezen:)

Dit is mijn tweede werkweek bij de National Trust For Scotland en het gaat allemaal zijn gangetje hier. Ik ben nu aan het dagelijkse leven gewend en wat gaan de dagen allemaal snel zeg. Voordat je het weet is het 9 uur en dan moet je beginnen met werken tot een mooie tijd van 17:00 uur met maar liefst een uur pauze, waarvan ik een halfuur neem , zodat ik mooi om half 5, als mijn werk af is, naar huis kan gaan (Aukje is deze zin te lang?)



Monday, A little bit a tired day,

De maandag was een wat slaperige rustige dag. Ondanks dat ik zondag om 11 uur in mijn bed lag, was ik nog erg moe deze dag, waardoor ik de nodige koffie nodig had om niet in slaap te vallen achter de computer. Dit weekend doe ik het daarom toch maar wat rustiger aan heb ik besloten.
Dit was een niet zo spannende dag, die bestond uit het werken aan mijn stageopdracht en het op tijd naar bed gaan.


Tuesday, Just a normal working day


Ook deze dag was niet veel bijzonders, ik heb heel deze dag aan mijn plan van aanpak gewerkt, die ik voor school, mezelf en het bedrijf moet maken. Ik heb een prachtige planning gemaakt deze dag. Mijn stage begeleiderster stond er versteld van dat hij zo mooi was geworden:). Ik besloot vandaag om is een keer geen aardappelen, vlees en groente te eten maar even een snelle magnetron maaltijd van maar liefst 400 gram ( Veel te weinig dus er moesten ook nog eieren gebakken worden) naar binnen te werken. Avonds ben ik ijverig verder gegaan aan mijn plan van aanpak, want als ik daar geen 10 meer voor haal, dan weet ik t ook niet meer!


Wednesday, A gap in the week and a multicultural evening


Deze dag heb ik ook flink gewerkt aan mijn plan van aanpak. Het meisje uit Canada was er weer , wat erg gezellig was (Ze heeft helaas een vriend, anders dan had ik t wel geweten;)). Omdat in de pauze de zon scheen ( Wat een verrassing, het kan hier echt regenen en 5 minuten later de zon en dan een windhoos enz. Nog extremer dan in Nederland) Zijn we even wat natuur gaan bekijken hier op het industrie- Trein. (Zie de foto’s en Let op de zon!). Een keer wat anders dan al die autobedrijven met honderden auto;s die niet verkocht lijken te worden, omdat het lijkt alsof er steeds meer bij komen te staan. (Zie foto’s van autobedrijven)

Je kunt in dit land wel erg goed merken dat er meer geld aan auto;s word besteed dan aan het huis en tuin ( of althans de plek waar ik woon). De auto’s worden elke week netjes gewassen, maar de tuin of het huis schilderen nee hoor dat blijft gewoon een griebes. ( zie de foto;s).

S avonds was het erg gezellig in de flat, iedereen was thuis en had wel zin in een gesprek, zodat we een paar uur in de keuken hebben gestaan om land-ervaringen uit te wisselen. Ik heb besloten dat ik echt eens naar India moet, want als ik de verhalen van mijn flatmates ( Jongens uit India) moet geloven schijnt het daar erg mooi te zijn, vooral de verschillen in cultuur. Dus als iemand ook naar India wil dan kan dat, ik heb de Reisleider al gevonden!.


Thursday Pub, English food , party


Vandaag was het een mooie goede dag, vooral omdat ik in mijn achterhoofd had zitten dat ons pa volgend weekend langskomt:D. Gisteren heb ik met papa geskyped en hij heeft besloten om volgend weekend gezellig deze kant op te komen om hier het land (Pubs, Bier en vrouwen voornamelijk denk ik ;)) te bekijken. Ik heb al een hele lijst met dingen die we kunnen gaan doen, dus hopelijk hebben we genoeg tijd en het benodigde geld natuurlijk!;). Ik heb gisteren al een rondtour door de natuur (Highlands, Monster van Loch ness) geboekt voor twee personen voor volgende week zaterdag dus ons pa moet nu wel komen,,,, meer vertel ik niet, de foto;s die zie je vanzelf verschijnen. Nu alleen nog maar hopen op wat lekker weer.

In de ochtend werd ik bijna door een vrouw van midden 40 overreden, die op haar beurt zo hard op de claxon drukte dat ze er nu nog oorpijn van heeft denk ik;), Ik ben er gelukkig levend vanaf gekomen. Je moet als je oversteekt elke keer denken welke kant je op kijkt, omdat we natuurlijk niet in Nederland zitten.

De werkdag verliep goed en ik had een verrassende avond. Eigenlijk zou ik vandaag boodschappen gaan doen enz enz, maar Bjorn vroeg mij of ik met hem ergens in een pub een hapje ging eten ( zie de prachtige foto), Ik had nog nooit in een pub gegeten en Bjorn is over 3 of 4 weken dus ik dacht dat kan nooit kwaad. Na wat eten en wat bier zagen we twee mooie vrouwen zitten die, aan de 2 lege wijnflessen te zien, al aardig wat ophadden. We besloten om bij hun gaan te zitten, maar we waren echter net wat te laat, omdat twee mannen van eind twintig net voor ons besloten om de vrouwen te vergezellen. Alhoewel hebben we een gezellige avond met zijn allen gehad met Live muziek !:) (Zie de prachtige foto’s).

Bjorn en ik besloten om deze avond nog even naar een club in de buurt te gaan, om te kijken hoe het hier op donderdag is. Een aantal collega’s van het werk waren er ook. Het was gezellig alleen echter veel te druk (Je voelt je dan net zo;n kip in een legbattery),omdat we weer optijd in bed lagen, want vrijdag is er weer een nieuwe werkdag!:)


Friday, Movie day!


Dit was een wat langere durend voelende dag.
Ik was toch nog wat moe van gisteren, maar toch heb ik flink aan mijn tijdlijn kunnen werken :). In de avond heb ik een heerlijke maaltijd gekookt! Met een lekkere biefstuk:) ( zie foto). Tante Jose belde me nog op skype, wat ik een erg leuke verrassing vond:D. Daarna heb ik heerlijk film gekeken in mijn bed en toen ben ik lekker gaan slapen, om zaterdag fit aan mijn dag te beginnen.


Saturday, Really busy day,


De zaterdagen zijn voor mij een beetje apart. Ik ben normaal gewend om lekker in de buitenlucht te werken, maar dat zit er hier helaas niet in, ik moet zeggen dat mis ik toch wel echt. Ondanks dat heb ik heel wat gedaan, bed verschoond, kleren gewassen, kamer weer gepoetst en weer flink een voorraad voedsel gehaald bij de Tesco:) en ga zo maar door;).
In de middag ben ik met mijn Indiaanse flatmates gaan badmintonnen :) , met nog meer Mannen uit India. Het leek net een Invasie ;) getinte mannen en dan een bleke Hollandse jongen haha ;) wel erg leuk . Ik voel me kont en benen en rug nog erg goed tijdens het typen van dit reisverslag, dus het sporten heeft me laten voelen dat ik leef;)

S avonds zijn we met zijn 3en naar een club gegaan. Hun waren nog nooit uitgeweest hier, dus het was voor ze een hele openbaring. De heupen werden flink losgeschut op de dansmanier die ze in India hanteren, die toch wel een beetje anders is als in ons land moet ik zeggen. We hebben ons goed vermaakt, gelachen en gedanst, dus het was een geslaagde avond!

Op naar de laatste dag van de week en tevens mijn laatste vrije dag van t weekend.


Sunday , Skype day


Op deze mooie zondag heb ik lekker lang uitgeslapen, want ik vond dat dat wel nodig was :) . Deze dag stond in het teken van Skypen:) Ik heb met ons pa gepraat, Mijn geliefde zuster Elke en Jos:) en mijn wederhelfden Aukje en Vonne. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze toch wel mis hoor!. Het goede nieuws is dat Vonne plannen heeft om langs te komen en Elke en Jos ook! Ik ben benieuwd, Ik zou het wel erg leuk vinden:). Dan kunnen ze eindelijk zien in welke omstandigheden hun broer het overleefd ;)

De rest van de dag heb ik gevuld met wat sporten, want we moeten toch inshape bijven, Geen bierbuiken hier!. Ook ben ik even met mijn flatmate naar een winkel gegaan waar ze allemaal producten uit India verkopen,,, Zaden, rijst, zaden, rijst en zaden.. Want ze eten geen vlees maar erg veel groen en allerlei specerijen, waarvan je de naam niet kunt onthouden;). Ik vond het wel goed voor mijn culturele ontwikkeling, want op zulke plekken kom je niet vaak.

Na een tussenstop zijn we even naar de andere jongen uit India gegaan om te kijken hoe zijn huis eruit zag. Ze wonen daar met zijn 4ren in een 2 persoons appartement.. je moet het maar kunnen;).

Nu is het alweer kwart over 11 dus ik stop maar met typen…! Ik hoop dat jullie genoten hebben tijdens het lezen van dit verslag. Het volgende verslag zal foto’s bevatten van de mooie natuur hier en ons pa, want daarvoor ben ik hier natuurlijk ook! Ik kan niet wachten totdat ons pa hier is, want er valt nog zoveel te zien in dit mooie land!


Weltrusten,

XXX

  • 12 Maart 2012 - 05:19

    Dennis W:

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat! Gaaf man!

    Dennis

  • 12 Maart 2012 - 08:32

    Pa:

    Ik hoop dat ik in het goede vliegtuig stap, want ik ben niet zo'n ervaren vlieger. En ik kom natuurlijk alleen voor de cultuur. Een gezellige week nog en tot vrijdag.

  • 12 Maart 2012 - 08:53

    Fridie:

    Hey jongen,
    jammer dat ik je telkens gemist heb op skype, maar we hebben nog wat weken he.(weet niet waar het streepje op de e zit).
    Jij houdt jezelf flink in shape, ik train mijn lachspieren als ik je verslagen lees. Je maakt er echt wat van!
    Voor het komend weekend veel plezier en let een beetje op je vader.
    Veel lieve groeten en een knuffel(die ik wel mis).

  • 12 Maart 2012 - 11:15

    Bart:

    Rens my dear,

    Wat vind ik het toch geweldig te lezen dat je zoveel doet en meemaakt. Echt hartstikke goed, deze ervaring verrijkt je leven, je horizon (tuurlijk ga je ooit naar India) en deze ervaring in Edinburgh ga je nooit meer vergeten. Enjoy and learn and keep on posting your messages.

    Lieve groet,
    Bart

  • 12 Maart 2012 - 13:34

    José:

    Hoi Rens wat gezellig om je verslag te lezen, je hebt er weer veel werk van gemaakt. ik verheug me weer op het volgende. We skype nog wel een keer.
    heel veel plezier met al het bezoek dat er komt. Liefs José

  • 12 Maart 2012 - 16:59

    Aukje:

    Ha broertje,

    Laat ik eerst maar eens reageren op je vraag in de tweede alinea: ja, die zin is te lang. De komma's zijn echter wel goed geplaatst! ;-)

    Nog steeds fijn dat het zo goed met je gaat. Beetje jammer dat die Canadese een vriend heeft, al is het wel fijn om dan meteen te concluderen dat je daarvoor niet naar Canada gaat emigreren.

    Ik ben ook heel benieuwd naar de cultuur en natuur in Schotland en ik zou ook hééél graag langs willen komen, maar helaas heb ik mijn tijd hard nodig voor mijn afstuderen. Gelukkig bestaat er Skype! :-D

    Nog heel veel succes en plezier!
    Liefs!

    P.S. Je snapt toch wel dat ons mam na het lezen van je verslagen niet meer je kamer poetst als je weer thuis bent? ;-)

    P.P.S. Eigenlijk zijn we wedereenderdes van elkaar, want drie wederhelften samen kan niet he? Sorry, dat krijg je met een (aankomend) journalist/eindredacteur...

  • 14 Maart 2012 - 08:57

    Yvonne :

    Hey Rens!!

    Zo te lezen heb jij het erg goed naar je zin! en dat is in holland natuurlijk ook leuk om te lezen!! hier zitten de eerste zonnige lente dagen er al op! Ja je leest het goed, ZONNIGE! afgelopen zondag was het erg goed weer! hopelijk zit het weer daar ook mee, ondanks dat het nog onvoorspelbaarder is al in nederland! Maar Super leuk om te lezen dat iedereen zo ongeveer van plan is om naar je toe te gaan!! Veel plezier met jullie pap!

    Keep us posted!

    ( als dat goed engels is ;))

    Geniet ervan rensje!!

    En we lezen weer van je!

    Liefs!!

  • 14 Maart 2012 - 09:38

    Tante Trees:

    Hallo Rens,
    Met veel plezier lees ik je verslag en beleef het helemaal mee. Geweldig zo'n belevenis.
    Veel succes verder!
    Liefs .Tante Trees

  • 15 Maart 2012 - 09:08

    Anke:

    Ha die Rens!

    Leuk om te lezen dat het zo goed gaat daar!
    Ik wil je wel vergezellen naar India hoor! ;)
    Geniet er nog van want de tijd vliegt voorbij! Ik kijk uit naar je volgende verslag;)

    Liefs Anke

  • 16 Maart 2012 - 20:11

    Fran Met 'n Z.:

    Ha die Rens, Is je Pa goed aangekomen zonder zeeziek/luchtziek? Heb niet veel tijd ben druk bezig met onze revue.Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt. Wednesday;A gap in the week and a multicultural evening. Ja dat dankt me de koekoek. Keep smiling en hoe met zo'n "stuk" naast je. Laat me maar is horen wat je geweten had als die lieftallige Nathalie nog vrij was geweest.Laat die vent in Canada toch naar de klo........? Rens het ga je goed, werk ze geniet ervan en doe jullieje Pa de groeten van me en van ons Mie. Houdoe!
    P.s. Jou verrassen met Hollandse lekkernijen dat kan ik niet dat vind ik te moeilijk moeten je zussen maar doen. Fran met 'n Z

  • 18 Maart 2012 - 17:21

    Marianne:

    Hoi Rens,

    Is jullie pa goed aangekomen en hebben jullie het een beetje gezellig daar Goed even iemand te zien van het thuisfront denk ik. Fijn dat je het goed maakt daar en een paar vrienden hebt.Wens je wederom een leuke werkweek en ik kijk uit naar jouw volgende verslag.

    Groetjes tante Marianne en uiteraard ook van ome Rob

  • 19 Maart 2012 - 08:04

    Vonne:

    Haaa vriend!

    Ik ben ontzettend benieuwd naar je volgende reisverslag en het weekend met ons pa! Ik zal vanavond wel alles horen van hem!;-).

    Liefs, Vonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rens

Hallo Allemaal, Over een week ongeveer zit ik hopelijk in Edinburgh in Schotland voor mijn Buitenlandse stage! :) Verschillende mensen vroegen of ik een site wilde bijhouden met foto's en verhalen enz enz... Dus hier is hij dan! over een paar weken meer, Nu eerst op naar Carnaval!! XXXX Rens

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 17246

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 14 Mei 2012

Rens en de stage in Schotland!

Landen bezocht: