Mjin eerste werkweek :) - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu Mjin eerste werkweek :) - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rens Schoonus - WaarBenJij.nu

Mjin eerste werkweek :)

Door: Rensschoonus

Blijf op de hoogte en volg Rens

05 Maart 2012 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Op deze regenachtige week is mijn stageperiode officieel begonnen!:). Dit verslag is een stuk langer, omdat dit natuurlijk mijn eerste week was (spannend) En omdat ik graag mijn ervaringen met jullie wil delen. Ik zou zeggen veel Leesplezier;)


Reading, Listening and reading more,


Maandag op het kantoor kreeg ik een hele introductie van mijn stagebegeleidester, veel lezen, luisteren,, en laat dat nou net het gene zijn waar ik goed in ben....;) Toch was het een leerzame dag. Behalve toen ik naar huis ging was het minder, omdat ik niet goed wist welke bus ik moest pakken, pakte ik de verkeerde en ben daardoor 2,5 uur aan het reizen geweest, terwijl ik normaal in een halfuur thuis zou moeten zijn;). Dit komt ook mede omdat ze veel aan de weg aan het werken zijn, waardoor de bussen niet altijd hun vaste routes rijden. Hierdoor heb ik mezelf getrakteert op de MAC en een halve liter bier, wat ook wel eens goed is voor de mens.

Roaring sirens, boiling vapours and a nice quilt


De dindag was beter geregeld, omdat mijn stagebegeleider op vakantie is deze week, moest ik zelf wat aan de slag gaan. Gelukkig zijn hier op het kantoor altijd behulpzame mensen die mijn vragen willen beantwoorden, wat erg fijn is. Mijn opdracht bestaat uit heel erg veel engels en oud engels lezen, ik moet namelijk voor Brodick castle (Typ maar in in Google erg mooi kasteel) Een tijdlijn maken over de gebeurtenissen die zich af hebben gespeeld voornamelijk in de ontwikkelingen van de tuin.
Na een toch wel lange dag besloot ik om wat optijd naar huis te gaan omdat ik nog een prachtig warm dekbed moest halen...(Ik slaap al 4 dagen zonder dekbed en dat was toch niet zo warm) en boodschappen moest halen, wat eigenlijk best wel leuk is ( Ik breng je toch niet op ideeen mam..). Na loeiende sirens (brandalarm ging af) en een heerlijke hollandse maaltijd ben ik film gaan kijken bij mijn (indianse) Flatmates;). Deze zaterdag ga ik met hun bedmintonnen, ben benieuwd of ik mijn campingervaringen terug kan halen;) En toen was het tijd om op te gaan voor de woensdag!


Reportwriting , Play
ing shooting and racing games


De woensdag ben ik begonnen met mijn plan van aanpak, leerdoelen en competenties die ik voordat ik met de opdracht goed kan beginnen moet maken voor school, het bedrijf en mezelf uiteraard. Het valt niet mee om alles in het Engels te typen, vooral omdat ik erachter kwam dat mijn woordenschat voor Engels nog erg op basisniveau is. Gelukkig heb ik woordenboeken en een aantal vertalingssites, zodat het mogelijk wat sneller gaat. Ik schrijf woorden die ik vaak gebruik op, zodat ik deze snel kan vinden als ik ze nodig heb. De dag ging daarom ook snel voorbij, omdat ik bekant elk woord moest opzoeken;). Hopelijk gaat het morgen wat sneller!. Elke woensdag werkt er een meisje uit Canada ook aan dezelfde opdracht als mij wat erg leuk is. Niet alleen de opdracht;), zodat we ervaringen uit kunnen wisselen enz. De avond was ik helemaal gebroken van het engels lezen, schrijven maar ook van de vorige avond, want ik lag niet bepaald vroeg in bed,,, Mijn indianse flatmates hebben mogelijk een ander ritme;). Deze avond besloot ik om wat beter kennis te maken met mijn andere flatmate, een Engelse jongen van 23 en tevens mijn buurman. (Waarvan ik de naam ben vergeten,,, wat ben ik daar toch goed in;). We hebben samen wat gegamed op de Xbox, ( wat ik uiteraard erg goed kan,,,, UHHmmmmm). Het was een gezellige avond en we hebben afgesproken om deze vrijdag in het nachtleven van Edinburgh te duiken! Ik ben benieuwd!:)


Take it easy


Op de donderdag heb ik eigenlijk niet zoveel bijzonders gedaan ik was erg moe van al de indrukken enz die ik had opgedaan, dus na een film (Johnny English Reborn) ben ik mijn bed ingedoken en toen was het alweer de laatste werkdag van de week.... De vrijdag!, die een stap richting het weekend zet!


A good Friday!


Vandaag heb ik flink gewerkt aan mijn plan van aanpak, waardoor ik optijd naar huis kon :). Helaas gaan de avonden altijd zo snel,,,,,, Ik heb wat gekookt voor 2 dagen en het toen samen met Simon ( Mijn buurman Flatmate, waarvan ik de naam nu wel weet!!!:)) gegamed ( dit keer ging t beter;)) en met de nodige halve liters erin zijn we naar de pub gegaan om daar samen met een aantal Collega;s van mij en de vrienden daarvan nog even in een club te gaan. T was een leuke en dit keer goedkope avond, Wat kan indrinken toch helpen:)


Draught and Saturday


Vandaag stond alles in het teken van wassen, poetsen enz enz, want zo fris vind ik t hier niet. Ze hebben een schoonmaker, maar die is zelf denk een beetje stoffig,,,;) in iedersteval ze is niet langsgeweest ;).

In de middag ben ik samen met Simon naar het centrum van Edinburgh geweest, omdat hij een broek nodig had. Ze hebben hier erg fashionable kleren,,, met alle kleuren van de regenboog, erg gaaf!, In Edinburgh zie je echt elk soort type mens. Zelfs mensen die hun mond niet meer dicht kunnen doen,,,,( We zagen een oud vrouwtje zitten en die zat met haar mond wijd open, net alsof ze net een thriller( Saw) had gezien en zo was geschrokken dat haar gezicht niet meer terug in vorm ging,,,Alhoewel het zag er niet gezond uit en ik besloot om toch maar geen foto te maken, ik denk dat ze er niks van kon zeggen en ik had toch wel een beetje medelijden met haar.

Er zijn meer andere aparte vormen van leedvermaak om geld te verdienen, ( zie de foto, man die de bodem van de put nog steeds niet heeft gevonden);). Wat mensen allemaal wel niet doen voor geld. Uiteindelijk was Simon geslaagd en zijn we weer teruggegaan naar t huis t. S avonds heb ik flink inkopen gedaan ( 3 volle boodschappen tassen, zodat ik heel de week weer vooruitkan,,,,) Mijn papa en mama konden mijn niet missen want ze belde me op …..;) ( T is nu erg stil thuis….). Na een gezellig gesprek met Pa en Ma ben ik me klaar gaan maken voor het volgende feest.

Een aantal collega’s van mij hadden een volunteer party georganiseerd, ik vond dat ik dat niet kon missen, dus ik besloot om toch maar even te gaan ondanks dat ik toch wel erg moe was. Na de party zijn we nog met zijn vijven ( 1 vrouw en 4 jongens... wat een verdeling..;)) naar een club gegaan in George Street (Ik denk dat dit de hoofdstraat is van het centrum) want ik moest maar liefst 10 pond (12 Euro) entree betalen!! Oftewel voor dat geld moest het wel een heel goed feestje zijn en ja hoor dat was het!. Het leuke van het feesten hier is dat iedereen ook echt daadwerkelijk danst, wat in Nederland niet altijd zo is. Ik besloot wel om voorlopig niet meer naar deze club te gaan, want 10 pond vind ik nogal wat en er zijn hier zat andere Clubs waar je zonder entree ook goed kan feesten!. Het was een lange avond/ ochtend/ nacht, want ik denk dat ik rond 5 uur in mijn bed lag. Tijd om te slapen, maar eerst een Ei bakken, want daar ben ik nu onderhand erg goed in!;)


Zondag Sportdag!


Vandaag ben ik verder gegaan met het wassen van mijn kleren, wat een werk allemaal!! Gelukkig kan ik vlakbij mijn huis mijn kleren voor geld inleveren,,,,,, misschien een idee, zodat ik niet meer hoef te wassen..;). Alhoewel heb ik deze dag ook nog nuttige dingen gedaan, Smiddags ben ik met mijn flatmate Simon naar een Gym (sportcentrum met fitniss, gymzaal, Zwembad! Enz) Gegaan. Voor 7 pond kan ik hier zolang als ik wil me uitleven op de fitniss apparaten, wat ik wel erg had gemist ( Ik begin t al te voelen). De volgende keer ben ik van plan om gaan te zwemmen ( Dan heb ik mijn zwembroek niet voor niks meegenomen;)). Misschien neem ik wel een maandabonement als het allemaal goed bevalt, zo blijven we toch lekker wat in beweging!.

Savonds heb ik flink wat gekookt, zodat ik weer 2 dagen vooruit kan. Ook heb ik nog wat aan school gedaan en tot slot heb ik de avond afgesloten met een film en muziek bij mijn Indiaanse flatmates. Hun besloten om aan de wiskey te gaan, maar dat zag ik niet zo zitten op een zondag. De wiskey sloeg bij een flatmate hard aan, want hij kwam ineens tot leven,,,,,, Ik dacht dat dat niet mogelijk was, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit;), wat voor grappige dance moves en lachwekkende momenten zorgden.

Ik vond dat het mooi was geweest voor vandaag en ben om 10 uur (Schotse tijd) mooi mijn bed in gedoken! Op naar mijn 2de werkweek bij de National Trust For Scotland

.
Hopelijk vonden jullie dit een interessant, niet al te lange reisverslag en ik zou zeggen zie de foto;s hieronder!,

Tot het volgende verslag, wat mogelijk niet zo uitgebreid is!

XXX

Rens


  • 05 Maart 2012 - 21:05

    Karel:

    Ik wist niet dat je zo goed kan schrijven. Heel gezellig om te lezen.
    Zo te lezen gaat het goed met je.
    Houden zo

  • 06 Maart 2012 - 08:01

    Anita Van Keulen:

    zo te horen gaat het je goed. Geniet ervan.

  • 06 Maart 2012 - 09:09

    Marie-José:

    Niet gedacht dat jij zo lekker kon schrijven, we genieten van je verslagen. Veel succes met je werk en dat je niet vergeet op tijd te ontspannen en tot "rust" te komen is wel duidelijk! Geniet ervan en hou ons op de hoogte!!

  • 06 Maart 2012 - 12:48

    Aukje:

    Hee Rensje,

    Fijn om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt! Zoals je alles beschrijft, zie ik het helemaal voor me. Echt grappig! Als je nou eens wat meer let op je spel- en typefouten, kun je nog journalist worden ook ;-).
    Ik mis je al wel een beetje hoor!

    Tot Skype-horens! Xxx

  • 06 Maart 2012 - 12:54

    Fridie:

    Nou Rens je hebt er de swing in. Ik heb genoten van je verslag, zie het duidelijk voor me. Gaaf om te lezen dat je van ruimen houdt! Dat houden we er in als je weer terug op het honk bent. Nog een fijne week en veel lieve groeten.

  • 06 Maart 2012 - 15:02

    Vonne:

    Chick,

    Wat heb jij weer een ontzettend leuk reisverslag geschreven! Erg lang! Wist niet dat je het in je had, haha ;-)
    Ik heb ontzettend veel zin om jou op te zoeken. Lijkt me geweldig om mee te gaan stappen, te dansen en te feesten. Hebben ze daar een beetje goede wijn?
    Sowieso kom ik langs. Of met Maartje, of alleen! Nu al duizend zin om jou te zien!

    Ik spreek je snel! Je krijgt de groetjes van Maartje!

    (En niet alleen je ouders missen je, maar ik ooooook)

    Love you friend!

  • 06 Maart 2012 - 17:25

    Marianne:

    Hoi Rens, Wat een week zeg en toch goed doorgekomen. Het ziet er allemaal netjes uit in huis. Leuk dat je het zo naar je zin hebt en een goede smaak heb je ook, wat die schone dame betreft waar je mee op de foto staat dan. Ik heb jouw verslag met plezier gelezen en kijk uit naar het volgende. Werk ze nog deze week. Wel een pittige opdracht zo te lezen. Dat koken voor 2 dagen is een goed idee van je. Groetjes tante Marianne


  • 06 Maart 2012 - 17:38

    Jos&Elke:

    Lief broertje en zwager...

    Wat is t toch weer n gezellige bedoeling:d 't lijkt wel bijna vakantie haha. Zal je geruststellen, hier mis je ondertussen niets! Hier moet gewoon gewerkt worden.... (in plaats van stappen en X-boxen)
    Succes met week twee op kantoor en we zullen snel eens skypen!

    Groetjes van mij,
    Kus van Elke
    en een poot van Zoë


  • 06 Maart 2012 - 19:18

    Rens:

    Bedankt voor alle leuke reacties!:)
    Het lijkt net alsof ik hier alleen maar feest, maar niet is minder waar, doordeweeks word er hard gewerkt, want daarom ben ik hier uiteindelijk!:) Het volgende verslag zal in t weekend weer verschijnen verwacht ik:)

    XXX

    Rens

  • 06 Maart 2012 - 21:20

    Fran Met 'n Z.:

    Zoals je vader was ook mijn reactie;
    gemiste kans, had maar schrijver geworden maar dat kan altijd nog.haha
    Blijf daar-blijf daar zou ik zeggen lekker tuintjes bekijken en op z'n tijd je eigen 'n beetje verwennen.
    Kijk nu al uit naar je volgend verslag.
    Lees ik liever als de krant. Ik heb in Mei weer 'n paar uur werk in de aanbieding want de "KAS" zal wel leeg zijn na zo'n turbulent leven.
    Het ga je goed..houdoe!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rens

Hallo Allemaal, Over een week ongeveer zit ik hopelijk in Edinburgh in Schotland voor mijn Buitenlandse stage! :) Verschillende mensen vroegen of ik een site wilde bijhouden met foto's en verhalen enz enz... Dus hier is hij dan! over een paar weken meer, Nu eerst op naar Carnaval!! XXXX Rens

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 17249

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 14 Mei 2012

Rens en de stage in Schotland!

Landen bezocht: